צמחונים יכולים לאכול דגנים, קטניות, אגוזים, זרעים, ירקות ופירות יכולים לבחור בתחליפי מוצרי חלב.

מחקרים מצביעים על כך שתזונה צמחית היא טובה

קטניות, אגוזים, זרעים, ירקות ופירות) היא התזונה הבריאה ביותר, עם פחות מקרים המדווחים על השמנה, מחלות לב וסוכרת מסוג 2. תזונה צמחונית מגוונת מכילה פחות שומנים רוויים, יותר חומצה פולית, סיבים ונוגדי חמצון, וצמחונים נוטים יותר ליטול מנת יתר על הצריכה היומית המומלצת של פירות וירקות.

התזונה הצמחונית כוללת תערובת מגוונת של פירות, ירקות, דגנים, שומנים בריאים וחלבונים. כדי להחליף חלבון מבשר, התזונה שלך צריכה לכלול מגוון מזונות צמחיים עתירי חלבונים כגון אגוזים, זרעים, קטניות, טמפה, טופו וסייטן.

תזונה צמחונית יכולה להפחית את הסיכון למחלות כרוניות

לתמוך בירידה במשקל ולשפר את איכות התזונה. אנשים יכולים לאכול תזונה צמחונית מסיבות דתיות או אישיות או מסיבות אתיות כגון זכויות בעלי חיים. ישנן וריאציות רבות לתזונה צמחונית, כאשר חלק מהאנשים עוקבים אחריה ואוכלים ביצים ומוצרי חלב, בעוד שאחרים נמנעים מאחת מהן או משניהם.

תזונה טבעונית

היא צורה של צמחונות שבה אוכלים רק מזון צמחי ונמנעים ממקורות מן החי (למשל בשר, פירות ים, מוצרי חלב, ביצים, דבש, ג'לטין). אין להתבלבל עם תזונה טבעונית המבטלת את כל המוצרים מן החי כגון בשר, עופות, דגים, מוצרי חלב וביצים, כמו גם מוצרים מן החי אחרים כמו דבש.

תזונה צמחונית מציעה מגוון רחב של מאכלים בריאים ומזינים שאדם יכול לאכול

בהתאם לסוג הדיאטה שהם מקפידים עליה ובחירות המזון האישיות שלו. בעוד שחיתוך בשר הודו עשוי לעבוד עבור חלק, קספרו ממליץ לעבור לצמחוני מן המניין כדי להפוך את הדיאטה לקיימת, הוא אומר.

יש מגוון רחב של תחליפי בשר, חלב וביצים בשוק. תזונה צמחונית או טבעונית יכולה להוות אלטרנטיבה בריאה ומרגשת לתכנון ארוחות מסורתיות המבוססות על בשר. המאכלים שיש להימנע מהם יש וריאציות רבות של צמחונות עם מגבלות שונות.

תזונה טבעונית אינה כוללת בשר, עופות, דגים, ביצים, מוצרי חלב ומזונות המכילים מזונות אלה. תזונה פסקאטרית אינה כוללת בשר ועוף כמו גם מוצרי חלב וביצים, אך מאפשרת דגים.

יש אנשים שיש להם תזונה צמחונית למחצה

הידועה גם בשם דיאטה פלקסיטרית, שהיא תזונה צמחונית הכוללת מדי פעם בשר, מוצרי חלב, ביצים, עופות ודגים, אך בכמויות קטנות בלבד. תזונה צמחונית או טבעונית יכולה לספק לחומרים המזינים הדרושים לך בכל גיל יתרונות בריאותיים נוספים. עבור רוב הצמחונים, התזונה עוסקת בבחירת מגוון מזון צמחי בריא כמו דגנים מלאים, ירקות, קטניות, אגוזים ודגנים מלאים.

דיאטות צמחוניות וטבעוניות דורשות תכנית שתענה על כל הצרכים התזונתיים שלך

החיסרון של כל דיאטה הוא שאפשר לקבל תת תזונה אם אתה לא מקפיד על תזונה מאוזנת. לתזונה צמחונית יש אחוז נמוך יותר של שומן כולל, שומן רווי וכולסטרול בהשוואה לדיאטות רבות המבוססות על בשר וצריכה גבוהה יותר של סיבים, מגנזיום, אשלגן, חומצה פולית ונוגדי חמצון כגון ויטמין C ו- E. תזונה צמחונית יכולה לספק את כל החומרים המזינים. נחוץ, אך דורש תכנון קפדני.

למעשה

חוקרים מצאו כי תזונה בריאה מהצומח הכוללת מיצים ממותקים, דגנים מזוקקים, תפוחי אדמה, צ'יפס וממתקים קשורה בסיכון גבוה יותר למחלות לב כליליות. אדם לא צריך לאכול בשר כדי לקבל את החומרים המזינים שהוא צריך לבריאות טובה. אם אדם בוחר בתזונה נטולת בשר, הוא יכול להיות פעיל יותר ולעשות בחירות בריאות יותר באופן כללי.

המפתח

הוא להיות מודע לצרכים התזונתיים שלך, כך שתוכל לתכנן תזונה העונה על צרכים אלה. הנחיות התזונה 2015-2020 לאמריקאים מספקות דפוסי תזונה המסייעים לאנשים לאמץ תזונה צמחונית. לפני שתלמד כיצד להפוך לאוכל צמחוני, עליך לקבל סקירה מהירה של מה כוללת דיאטה צמחונית.

אנשים שעוקבים אחר תזונה צמחונית (צמחונית) נמנעים בעיקר מכל חלבונים מן החי

כולל בשר ופירות ים, אך הם יכולים גם לאכול ביצים ומוצרי חלב, אומר אלכס קספרו, MA, RD, תזונאי וצמחי רשום. -טבח מבוסס. וריאציות תזונתיות קלות אחרות כוללות צמחונים לקטוז (אדם אחד שאוכל מזון צמחי ומוצרי חלב אך ללא ביצים) וצמחונים אובו (אלה שאוכלים מזון צמחי אך ביצים וללא מוצרי חלב). לדוגמה, צמחונים לקטו-אובו צורכים חלב, מוצרי חלב, ביצים, דגנים, פירות, ירקות, שעועית, אגוזים וזרעים, אך נמנעים מבשר, דגים ועופות.

לדוגמה

חסידי הג'ייניזם נוהגים באי-אלימות (הנקראת אחימסה, כלומר אין נזק) על ידי אי אכילת בשר וירקות מסוימים כגון בצל, תפוחי אדמה ושום. בנוסף לבשר, טבעונים נמנעים מכל המוצרים מן החי, כולל מוצרי חלב, שומן ו ג'לטין, כמו גם מכל מרכיבי המזון שמקורם במקורות מן החי. יש אנשים שבוחרים לא לכלול דברים כמו דבש וג'לטין.

הסוגים הנפוצים ביותר של צמחונים לאקטו-אובו נמנעים ממוצרים מן החי ומאכלי ים וצורכים מוצרי חלב וביצים

צמחונים ללקטוז אוכלים מוצרי חלב כמו חלב, גבינה ויוגורט. אם אתה עוקב אחר תזונה צמחונית, ביצים ומוצרי חלב יכולים להגביר את צריכת החלבון שלך.

פירמידת הדיאטה הצמחונית והטבעונית של אולדוויי ממחישה מודל תזונה צמחונית בריאה הכוללת מזונות מתזונה מסורתית רבים ברחבי העולם

אכילת מזון מלא ומזין כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים מספקת מגוון ויטמינים ומינרלים חשובים וממלאת פערים תזונתיים. ברחבי העולם, חברות רבות, אם לא רובן, הסתמכו על מזון צמחי וכמויות קטנות של חלבון מן החי במשך מאות שנים.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר