בניתוח משני, שיעור המקרים הנגרמים על ידי גרסת הדלתא ביחס לנגיף הדם העיקרי, גרסת האלפא, הוערך לפי מצב החיסון בהתבסס על שיעור המקרים. בהנחה שהחיסון יעיל, גרסה יעילה עם שיעור דומה של המקרים הייתה צפויה הן אצל אנשים לא מחוסנים והן מחוסנים. מתוך 311 אנשים שחוסנו שבדקו חיוביים ל- SARS-CoV-2 בקבוצה זו, סריקות CT היו מתחת ל -25% מהרמה שהחוקרים היו מצפים לנוכחות ה- Sars-CoC-2 זיהומיות.

מחקרים קודמים מצביעים על כך שגרסת הדלתא משדרת 40- 60 אחוזים יותר מאשר גרסת האלפא בבריטניה- שהיא 50 % מועברת- והזן המקורי בווהאן

סין. צוות בית החולים המתודיסטי של יוסטון סידר את הפרוטוקול של גרסאות SARS-CoV-2 במקרי COVID-19 ביוסטון, טקסס במערכת החולים. במרץ 2021 זוהו 17 מקרי דלתא בקרב אנשים שחוסנו - פי שלושה מאשר לכל שאר הגרסאות יחד. גרסת הדלתא של נגיף COID-19 היא הזן הדומיננטי בארה"ב, ומניע מקרים בהם שיעורי החיסונים נמוכים.

כמו גרסאות קודמות

גרסת הדלתא של וירוס הקורונה- הגרסה המדבקת ביותר- שזוהתה לראשונה בדצמבר בהודו- התפשטה למדינות רבות ברחבי העולם, כולל בריטניה, שם היא מהווה 99% מהמקרים החדשים. לדברי וויליאם לי, סגן נשיא למדע בחברת Helix Genome שחיבר עותק מוקדם של המחקר שטרם נבדק על ידי עמיתים, הדלתא היא הגרסה הדומיננטית עד 30. יוני. גרסת הדלתא נפוצה כל כך בריטניה - שם נמצאה ההדפסה המקדימה - שהיא החליפה את גרסת האלפא שזוהתה בבריטניה - יחד עם גרסה בברזיל - שנקראת גמא, שכבר הייתה 50% יותר מועברת מהזן המקורי שזוהה לראשונה בווהאן, סין.

בסינגפור

שם גרסת הדלתא היא הנפוצה ביותר, דיווחו גורמים בממשלה כי שלושה רבעים ממקרי הקורונה התרחשו אצל אנשים מחוסנים, שאף אחד מהם אינו חולה כיום; גורמי בריאות ישראל טוענים כי 60 % ממקרי COVID-19 הקיימים כיום בבתי חולים כוללים אנשים מחוסנים. הדאגה הגדולה ביותר לגבי גרסת הדלתא היא לא שהיא גורמת לאנשים לחלות, אלא שהיא עלולה להתפשט מאדם לאדם ולהגביר זיהומים ואשפוזים בקרב אנשים לא מחוסנים. אין גרסה ידועה שבה חיסון מלא יפעל נגדו וימנע מחלות קשות, אך לפחות יש אינדיקציות לכך שהוא מסמן התפתחות מדאיגה של הנגיף, וסביר להניח שהוא יעלה את ההימור למדינות שימשיכו מתקשים לחסן את אוכלוסיותיהם.

בשני מחקרים נפרדים שנערכו בקנדה ובסקוטלנד, חולים שנדבקו בגרסת הדלתא היו בסיכון גבוה פי שניים להידבק באלפא, הזן המקורי של הנגיף. אנשים שחוסנו עם דלתא יכולים להידבק בזיהום פורץ דרך המעביר את הנגיף לאחרים.

לעומת זאת

נראה שגרסת הדלתא מייצרת אותן כמויות של וירוס באנשים לא מחוסנים ומחוסנים. שלא כמו גרסאות אחרות, כמות הנגיפים המיוצרים על ידי זיהומים פורצי דרך של גרסת דלתא יורדת אצל אנשים שחוסנו במלואם לאחר הדבקה על ידי אנשים לא מחוסנים. המשמעות היא שאנשים מחוסנים פחות מדבקים ויש להם פחות זמן לחלות מאשר אנשים לא מחוסנים.

נתונים ממבחני COVID-19 בארה"ב

בריטניה וסינגפור מראים שאנשים מחוסנים עלולים להידבק בדלתא על ידי נשיאת יותר מדי וירוס באף, וכך גם אנשים לא מחוסנים. המשמעות היא שלמרות ההגנה שמציע החיסון, שיעור האנשים המחוסנים העוברים על דלתא גדל והעזרה עולה. קשה לקבוע אם דלתא גורמת לאנשים לחלות יותר מצורות הנגיף הקודמות מכיוון שהיא מסתובבת באוכלוסיות פגיעות, אך המקרים גבוהים יותר כאשר שיעורי החיסונים נמוכים והעומס המוגבר על מערכות בית החולים יכול להשפיע על הטיפול בחולה ועל תוצאות המחלה.

במחקר שפורסם ב ניו אינגלנד ג'ורנל לרפואה, נערכה בדיקה של פעילות נטרול בחולי SERA שהחלימו מזיהום טבעי ב- SARS-CoV-2 ובחולי SerA שחוסנו נגד זיהומיות. וירוס B16172 עם Moderna, חיסון פייזר.

נתוני המחקר

שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine, הראו כי גרסת הדלתא ברוב דגימות הסרום להחלמה הייתה רגישה פי 2.9 לניטרול מאשר המתח המקורי בממוצע ודגימות הסרום לא הראו פעילות נטרול ניתנת לזיהוי לאחר חיסון. נתוני חיים אמיתיים על פי ניתוח שנערך על ידי בריאות הציבור באנגליה, נראה כי שתי מנות של החיסון Pfizer / Biontech COVID-19 (Pfizer ו- Biontech) היו יעילות ב -88 % נגד מחלות סימפטומטיות ו -96 % יעילות נגד גרסת הדלתא לאחר אשפוז. החוקרים ניתחו 14,019 אנשים עם זיהומים, מתוכם 166 אושפזו בבית החולים באנגליה.

חיסון ה- COVID-19, המאושר בארצות הברית, אינו יעיל במאה אחוז בחיסון אנשים שנדבקו בזיהום פריצת דרך או שאין להם מחלה כלל. עבור אנשים אלה, החיסון מספק הגנה חזקה מפני מחלות קשות ומוות.

בדרגות שונות, חיסוני גרסת הדלתא של הגפן הוכיחו את יעילותם נגד הגרסה המקורית של נגיף הקורונה SARS-CoV-2, הגורם ל- COVID-19. מאז הופעתו של גרסת הדלתא, מדענים ניסו להבין אילו חיסונים היעילים ביותר נגדה.

במחקר ממסצ'וסטס

לאנשים המחוסנים והמחוסנים שנדבקו בדלתא היו רמות דומות של גנים של נגיף הקורונה באף כפי שנמדדו על ידי PCR, דבר המצביע על עומסים ויראליים דומים. המשמעות היא שאנשים מחוסנים יכולים להעביר גרסאות דלתא ונגיף קורונה אחר לאלו המוגנים מהגרוע ביותר של COVID-19, אפילו יותר מאשר אנשים מחוסנים. אבל גם אם אנשים מחוסנים יכולים להעביר דלתא לאחרים, יש אזהרה גדולה נגדה.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר