הכלכלה העולמית, קורונה ומה שביניהם 2020-2021
הכלכלה העולמית, קורונה ומה שביניהם 2020-2021

התפשטות גרסת הדלתא והלחצים האינפלציוניים המתמשכים למרות זאת, אנו ממשיכים לצפות לצמיחה כלכלית עולמית חזקה למשך המאזן של 2021 ואילך. הכלכלה העולמית ממשיכה להתאושש מהמיתון הנגרם על ידי מגפה בשנת 2021, ובראשם מספר גדל והולך של כלכלות גדולות. עד כה הוצאות הצרכנים על סחורות הניבו חלק ניכר מההתאוששות בצמיחה הכלכלית העולמית. חשוב לציין כי מדיניות מוניטרית ופיסקלית ניכרת תומכת בכלכלות נבחרות להרוויח את תחיית צריכת הסחורות ויצוא הסחורות יותר מאחרים.

במבט קדימה התאוששות מאוזנת יותר הכוללת צריכה של שירותים אישיים, השקעות הון ויצוא גדול יותר משאר העולם במקום שליטה על ידי רכזות היי-טק וייצור באסיה תחליף את הריבאונד המונע על פי דרישת הצרכנים שראינו עד כה. סיבוב זה צפוי לייצר צמיחה של התוצר הריאלי העולמי מצפון ל -5 אחוזים משנה לשנה בשנת 2021, וצמיחה מעל המגמה רק מתחת ל -4 אחוזים משנה לשנה בשנת 2022. מעט מ -5.3 % ל -5.2 %. השינוי הקטן כלפי מטה נובע בעיקר משיעורי צמיחה נמוכים יותר בכלכלות בוגרות ואילו תחזית הצמיחה של הכלכלות המתעוררות בסך הכל לא תוקנה. צמיחת התוצר האמיתי בארה"ב, יפן ובריטניה תוקנה למטה לשנת 2021 ואילו הצמיחה באזור האירו תוקנה, וכתוצאה מכך צמיחה של 5.1 אחוזים עבור הכלכלות הבוגרות בשנת 2021. ביצועי הצמיחה בקרב כלכלות השוק המתעוררות בשנת 2021 הם מעט יותר לא אחידות עם קיזוז תיקונים כולל סין, אמריקה הלטינית, רוסיה ודרום מזרח אירופה (כלפי מעלה) והודו, כלכלות אסיה מתפתחות אחרות, והמזרח התיכון וצפון אפריקה (כלפי מטה).


עם זאת, יש הרבה מכשולים ומחסומים שיכולים לעכב את ההתאוששות וההתרחבות הכלכלית העולמית. עסקים צריכים להיות מודעים לגורמים אלה שעשויים לצמצם את החזרה ל"נורמליות ".

1. בראש ובראשונה, ככל הנראה, ההתפתחות של נגיף הקורונה עצמו והדרך שבה ממשלות מגיבות לגלי זיהום נוספים.

2. קבוצת גורמים שנייה כוללת חיכוכים בשרשראות האספקה ​​העולמיות ובשוקי העבודה המעוררים לחץ אינפלציוני כלפי מעלה כיום. לחצים אלה עלולים להיות כה חריפים עד שהצרכנים נסוגים מהפעילות, ויש להם השפעות שליליות על הייצור וההשקעות העסקיות ועל הסחר העולמי.

3. קבוצת גורמים שלישית, כוללת מדיניות ממשלתית שעשויה לעצור את הזרימה החופשית של אנשים, סחורות, שירותים וכסף מעבר לגבולות. הפעולות כוללות שימוש בלתי מוגבל באיסורי נסיעות בינלאומיים, מדיניות תעשייתית כלפי שרשראות אספקה ​​עולמיות, בקרות הון ואיסורי השקעות עסקיות בשווקים זרים.

4. לבסוף, הבנקים המרכזיים עשויים להדק את המדיניות המוניטרית כדי להתמודד עם שיעורי האינפלציה הגבוהים, דבר שיאט גם את הצמיחה. כמה בנקים וממשלות מרכזיים החלו לאותת על הצורך לפרוק בזהירות את כמות הגירוי יוצאת הדופן שהופעלה במהלך הגרוע ביותר של המגיפה להשתיק את ההשפעות של המיתון הסמוך. בנקים מרכזיים נבחרים (רוסיה, ארגנטינה, טורקיה, ברזיל) כבר העלו את הריבית. הסרת מקומות לינה תוקפנית מדי כדי לסכל את התחייה הכלכלית העולמית, תוך שמירה על מדיניות קלה לזמן רב מדי מהווה סיכון ליציבות פיננסית.

מעבר לשנת 2023, מועצת הוועידות צופה כי הצמיחה העולמית תחזור לשיעור שנתי ממוצע של כ -2.6 אחוזים. ההתכווצות הקשה הנגרמת על ידי המגיפה העולמית עשויה להותיר צלקת קבועה בצמיחה העולמית בטווח הארוך, אך הצמיחה העולמית צפויה לחזור קרוב לתחזיות קודמות. גורמים שהובילו במידה רבה את הצמיחה הגלובלית בשני העשורים האחרונים, כולל היצע העבודה והצמיחה המהירה במניות ההון ליחסי העובדים, צפויים להיחלש באופן משמעותי במהלך העשור הקרוב. זה יקוזז רק באופן חלקי על ידי מעבר לכיוון מקורות צמיחה איכותיים, המונעים על ידי האצת הטרנספורמציה הדיגיטלית ושיפורי הפרודוקטיביות, כמו גם השקעות נוספות לטווח ארוך בתשתיות פיזיות וחברתיות בכלכלות גדולות, כולל ארצות הברית.


מידע אזורי למה שצפוי

ארצות הברית

מועצת הוועידות צופה כי התוצר הריאלי של ארה"ב יגדל ב -7 אחוזים (שיעור שנתי) ברבעון השלישי של 2021 ו -6 אחוזים (שנה-לשנה) לשנה המלאה 2021 לפני שיתמתן ל -4 אחוזים בשנת 2022 ו -3 אחוזים בשנת 2021. לאחר ריבאונד כלכלי יציב ברבעון הראשון של 2021 אנו צופים שההתאוששות תימשך, אך תתמתן מעט במהלך שאר השנה. סביר מאוד להניח כי גל גדול נוסף של הוצאות הממשלה יאושר באוגוסט. חבילת השקעות תשתית דו -מפלגתית זו בשווי 1.0 טריליון דולר (הוצאה חדשה של 550 מיליארד דולר) תוציא במהלך השנים הקרובות ולא צפויה להיות לה השפעה גדולה על כלכלת ארה"ב בשנת 2021. שילבנו את החבילה בתחזית שלנו ושינתה את הצמיחה ל -2022 ו -2023 בהתאם. ההאצה המהירה

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר