בואו להכיר את סוגי האבוקדו השונים כדי לקבל ידע נוסף על הפירות הפופולריים והמזינים ביותר שלרוב מסתיימים בטוסטים שלנו או כגוואקמולה וקינוח.

האבוקדו הוא פרי יער גדול המכיל זרע יחיד. יש לו יותר מ -500 זנים המשתנים בגודל הפירות, המרקם, צורתם ושיעור הבגרות. עץ האבוקדו יכול לשרוד מעל 400 שנה והוא יליד דרום מרכז מקסיקו.

זני וסוגי אבוקדו
זני וסוגי אבוקדו


אבוקדו

האבוקדו המוקדם ביותר נמצא במערה בקוקסאטלאן, פואבלה, מקסיקו ותחילתה בסביבות 10,000 לפנה"ס. צנצנת מים בצורת אבוקדו המתוארכת לשנת 900 לספירה נחשפה גם בעיר צ'אן צ'אן שלפני האינקה. צמחים אלה גדלו במרכז ודרום אמריקה כבר בשנת 5,000 לפני הספירה.

המילה "אבוקדו" באה מהמילה האצטקית ahuacatl, שפירושה "אשך", בהתייחס לדמיון הפרי לחלק הגוף האמור. הפרי ידוע גם בשם "אגס התנין" בגלל צורתו ועורו דמוי עור.

יצרני האבוקדו הגדולים בעולם הם מקסיקו, פרו, קולומביה, הרפובליקה הדומיניקנית ואינדונזיה. בארה"ב, קליפורניה אחראית על 95 אחוזים מייצור האבוקדו. סוג האבוקדו הפופולרי ביותר בארץ הוא זן האס.


תוכן העניינים:

A-Type Cultivars

אבוקדו צ'וקט

גוון אבוקדו

האס אבוקדו

לולה אבוקדו

אבוקדו מלומה

אבוקדו מקסיקולה

אבוקדו של פינקרטון

ריד אבוקדו

אבוקדו וורץ

סוגים מסוג B

אבוקדו בייקון

אבוקדו של ברגדון

אבוקדו אטינגר

אבוקדו פוארטה

אבוקדו של מונרו

אבוקדו של שארוויל

אבוקדו של פרס סר

אבוקדו זוטאנו

קשור: כיצד לאחסן אבוקדו | חלופות בריאות לפיצה | חלופות חמאה | פרחי עץ פרי | סוגי תבלינים


עכשיו בואו נקפוץ לאפשרויות האבוקדו שלך.

אבוקדו צ'וקט

בצורת אליפסה ובצבע ירוק כהה, מקורו של האבוקדו בצ'וקט בפלורידה והוא תערובת של שני סוגים שונים-גוואטמלה ומערב הודו. יש להם עורות חלקים ומבריקים ותכולת מים גבוהה. לבשר עצמו יש טעם עדין והוא מימי למדי. למעשה, כשאתה חותך את האבוקדו של צ'וקט, ידוע שהוא משחרר סוג של נוזל משיי.


גוון אבוקדו

אבוקדו של גוון

אבוקדו גוון בצורת אליפסה ובצבע ירוק כהה. המרקם והטעם שלהם דומים לאבוקדו האס, אבל הגוון גדול יותר ובעל בשר שמנת שהוא מאוד טעים. הוא גם קל לקלף, אפילו עם עורו העבה וחצץ, והוא פותח לראשונה בקליפורניה. הוא שוקל עד 15 גרם, הוא שמנמן בגודלו, ויש לו זרע קטן עד בינוני.


האס אבוקדו

שק אבוקדו האס על שולחן עץ.

אבוקדו האס קצת שונה מכיוון שיש להם צבע סגול-שחור. עם זאת, זה לא אומר שהם לא פופולריים, כי סוג זה של אבוקדו הוא המרכיב של רוב האבוקדו שמגיעים מקליפורניה. יש לו מרקם דמוי קטיפה וטעמו אגוזי למדי, ועורו העבה הופך לסגול כהה כשהוא הופך להיות בשל יותר.

בשרו בצבע ירוק בהיר וטעמו מעולה, מה שהופך אותו למושלם להכנת גוואקמולה. יש גם זן Lamp Hass, שטעמו דומה להאס הרגיל, אך הוא בעל גודל גדול בהרבה. לזו יש עור חלוקי נחל וזרע בינוני.


לולה אבוקדו

אבוקדו של לולה

מקורו של אבוקדו הלולה הירוק בצורת אגס בדרום פלורידה, ויש לו זרע גדול ועור כהה ומבריק. אם תבחר לגדל אבוקדו של לולה, תגלה שהם לפעמים רגישים לפטרת הגלדים; עם זאת, הם גם גדלים מהר מאוד ויכולים להתמודד עם רוב האקלים הקר.

אבוקדו מלומה

אלה הם אבוקדו סגול כהה ויפה שהם חדשים יחסית, שהתגלו בשנות התשעים. זהו סוג אבוקדו גדול מאוד ובעל עור מחוספס מאוד. כאשר הוא נטוע, הפרי גדל בשפע, אם כי לאט, והוא התגלה בדרום אפריקה, למרות שמורשתו המדויקת אינה ידועה. יש לו גם זרעים גדולים יותר מסוגי אבוקדו רבים אחרים, שמשקלם מגיע עד 14 סנטימטרים.

אבוקדו מקסיקולה

אבוקדו מקסיקולה הוא בצבע שחור ובצורת אגס, ומקורו במקסיקו, ומכאן שמו. עם עור חלק ומבריק וגודל קטן מהרגיל, אבוקדו המקסיקולה יכול להיות קשה לקילוף בגלל עורו הדק, למרות שהזרע די גדול והם סוג של אבוקדו בטעם מאוד. העור עצמו הוא גם אכיל, ואנשים רבים טוענים שיש להם טעם דמוי אניס.

אבוקדו של פינקרטון

במקום אגס או צורה אליפסה, האבוקדו של פינקרטון הוא ארוך למדי, ויש לו זרע קטן ובשר ירוק בהיר. עם עור מחוספס וסמיך, האבוקדו הזה עשיר בשמן ובעל טעם מאוד אגוזי. הוא עמיד גם בפני קור וכפור, כלומר ניתן לגדל אותו במקומות רבים ושונים.

ריד אבוקדו

קנה עץ אבוקדו היום

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר